Blogger news


LCD Text Generator at TextSpace.net

Thursday, May 5, 2011

RON97 Naik Lagi?

Salam,


Kecoh sana sini mengenai isu harga minyak RON97 naik sebanyak 20sen. Minyak naik terus nak ubah kerajaan. Akai ada? Kononya kerajan yang baru akan kurangkan harga minyak 50sen. Masa PRU12 dulu selalu dengar ungkapan ni "hari ini kita menang, esok minyak turun 50sen". Boleh percaya ke? Pembangkang janji 10 perkara dalam manifesto, habuk pun tarak.

Isu yang paling tak laku sekarang ni adalah isu RO97. Mengamuk sakanlah atau berguling sakanlah semua pemimpin pakatan. Rakyat buat tak tahu je la sebab kami semua kebanyakanya guna RON95 termasuklah aku. 


Kerajaan masih pertahankan harga minyak RON95, itu yang patut kita hargai bukannya melompat macam kera sebab benda yang tak ada kena mengena dengan kita pun kita nak bising.


Kalau nak lagi senang, hapuskan sahaja RON97. Apa susah, orang kaya tak bising pun inikan orang macam kita yang miskin ni yang nak terloncat lebih-lebih pula. Hey kengkawan, RON97 tu lagi murah daripada Tongkat Ali la. He he he. 


Sebelum aku cabut, nah ambik pantun 3 kerat.




Nak beRjimat gunakanlah RON95,
Nak meRembat gunakanlah RON97,
Nak meLiwat gunakanlah KY-Jelly.


video : kereta terbelah dua akibat minyak naik harga



0 rakan berkata-kata:

Post a Comment

Komen yang berserta dengan pautan posting terbaru anda tidak akan di publish. Terima kasih.. Sila komen seperti biasa. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...