Blogger news


LCD Text Generator at TextSpace.net

Sunday, December 13, 2009

Silap Mata atau Mata Yang Silap??

Silap mata merupakan salah satu hiburan yang paling mendapat sambutan oleh penduduk bumi.Silap mata juga dikaitkan dengan ilmu sihir kerana kebanyakkan silap mata mempunyai helah yang begitu ekstrim hingga tak tercapai dek akal fikiran walaupun helah yang digunakan tersangatlah mudah...itulah namanya SILAP MATA!!



Di Malaysia SILAP MATA dianggap oleh sesetengah golongan sebagai sihir. Mungkin disebabkan pada zaman dahulu ramai yang menggunakan sihir.


Ahli SILAP MATA Malaysia masih belum mampu menandingi ahli SILAP MATA luar negara.
Untuk menjadi seorang yang pakar dalam SILAP MATA perlulah mempunyai idea yang kreatif untuk


Allah memperingatkan dengan sebuah ayat berbunyi,
"Tetapi ada lelaki-lelaki tertentu daripada manusia yang meminta perlindungan kepada lelaki-lelaki tertentu daripada jin, dan mereka menambahkan mereka dalam kekejian," (72:6)

Ahli silap mata yang terkenal seperti David Copperfield, David Blaine, Criss Angel, Cyril Takayama dan ramai lagi merupakan penghibur silap membuat SILAP MATA sendiri. Disinilah gunanya seorang pakar menjadi penasihat dan tunjuk ajar kepada “MAGICIAN”.




Sonny Fontanna seorang “Magician” yang digelar orang halimunan..








Gambar menunjukkan Sonny menjadi halimunan berjalan sambil memegang sebuah kotak




GAMBAR 2 = Kelihatan kotak itu kosong..kemanakah badan sonny hilang?atau dia sebenarnya mmg bertukar menjadi “halimunan”




Pertama kali melihat video ini perkataan pertama yang keluar dari mulut penulis “WOW”
Setelah di lihat berulang kali…”FAKE”..hahahaha…



Bijak sungguh mereka menipu mata kita semua..sedangkan benda ini berlaku di depan mata tetapi kita tidak dapat melihatnya sungguh ”ajaib”..inilah gamaknya yang orang panggil “SILAP MATA”








GAMBAR 3 = Penulis pernah ada tabung yang berbentuk macam kotak yg “Magician” ni guna..jika dilihat kelihatan kosong sebenarnya lapisan cermin yang membuat ianya kelihatan kosong.

Jadi kemanakah separuh badan dan kepalanya hilang?????








GAMBAR 4 = Lukisan separuh badan dan kepala “ Magician”.
Separuh badan dan kepalanya disimpan di dalam kotak itu sebenarnya.. Jika dilihat dalam video pergerakan kaki Sonny berjalan seperti tidak seimbang. Cuba anda try berjalan sambil membongkokkan badan. Sudah semestinya anda tidak akan seimbang.





“SILAP MATA is FAKE but INTERESTING”

0 rakan berkata-kata:

Post a Comment

Komen yang berserta dengan pautan posting terbaru anda tidak akan di publish. Terima kasih.. Sila komen seperti biasa. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...