Blogger news


LCD Text Generator at TextSpace.net

Monday, August 2, 2010

Politik : Kroni, Lilin dan Hak Bumiputera

POLITIK

Siapakah wanita ini????

Difahamkan wanita dalam gambar di bawah ini adalah isteri muda Khalid Ibrahim(Menteri Besar Selangor) yang dilantik oleh Khalid untuk bekerja dengannya.




Nama : Rahimah Bt Kamarudin
K/P : 5x12x0 - 04 - 5x60
Jawatan : Pegawai Koordinasi Kepada MB Selangor
Gaji : RM 5000.00 Elaun : RM 2000.00
Gaji dibayar oleh MBI
Alamat : Shah Alam dan Taman Cahaya Ampang
(alamat penuh saya tidak boleh siarkan)

Untuk pengetahuan pembaca semua, jawatan Pegawai Koordinasi Kepada MB Selangor tidak wujud semasa zaman pemerintahan BN dahulu.

Inilah tandanya kerajaan pimpinan Khalid Mengkronikan Ekonomi Selangor. Slogan Merakyatkan Ekonomi Selangor hanya pembohongan semata-mata. (RBF)

AnakTeruna : Persoalannya. Siapa lebih kroni daripada siapa???? Dinasti Lim
menguasai salah
satu negeri di utara, kini muncul pula di
Selangor???(walaupun dlm senyap)




Isu Kedua (Candle light vigil)



Sedih melihatkan Bangsa Melayu Beragama Islam menyalakan api lilin dan menyertai upacara "candle light vigil" untuk memperingati 5o tahun Akta ISA diperkenalkan. Mungkin mereka jahil dengan hukum hakam Agama Islam atau terpengaruh dengan sentimen politik kepartian, tradisi yang boleh mengugat akidah Umat Islam seharusnya dielakkan. Masih banyak jalan dan cara untuk menangani perkara ini dan bukannya dengan menyertai upacara syirik ini.



Tolong la jangan libatkan kanak-kanak!!

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-88 yang bersidang pada 2 Oktober 2009 telah membincangkan Hukum Penglibatan Orang Islam Dalam Aktiviti Candlelight Vigil. Muzakarah telah memutuskan bahawa:

  1. Islam melarang umatnya daripada terlibat dalam apa jua amalan yang bersifat ritual atau upacara agama bukan Islam.

  2. Umat Islam dilarang menyertai aktiviti Candlelight Vigil kerana ia mengandungi unsur-unsur tasyabbuh dengan agama bukan Islam yang akan menjejaskan akidah umat Islam.

(cucu tok selampit)
Rujuk : e-Fatwa, Jakim

AnakTeruna : Inilah akibatnya kalau kita salah memilih pemimpin, sepatutnya pemimpin yang macam ni jangan di jadikan contoh. Tapi inilah sikap Melayu/Islam. Mudah terpengaruh dengan propaganda yang menyesatkan. Janganlah terlalu taksub berpolitik sehingga boleh berlaku syirik, walaupun ada pihak tidak bersetuju dengan Akta ISA, cara lain boleh digunakan lagi untuk meluahkan perasaan geramji tersebut.


Ditambah pula isu Mansuhkan Diskaun Hartanah Bumiputera yg dibangkitkan oleh Tony Pua. Lama-lama pokok kangkung yang tak ada harga pun leburrrrrrr............



Semakin ku rasa sesuatu akan tegadai suatu hari nanti jika kita tidak menjaganya!!!!!



Wallahualam

0 rakan berkata-kata:

Post a Comment

Komen yang berserta dengan pautan posting terbaru anda tidak akan di publish. Terima kasih.. Sila komen seperti biasa. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...