Blogger news


LCD Text Generator at TextSpace.net

Friday, July 30, 2010

Fakta-fakta yang jarang anda dengar


Fakta-fakta yang jarang anda dengar...

1) Di Albania, menggelengkan kepala bermaksud 'ya' dan menggangguk bermaksud tidak.

2)kandungan emas di laut adalah 200 kali ganda lebih banyak berbanding di daratan


3)mengikut kajian saintifik orang yang menggunakan tangan kanan hidup sembilan tahun lebih lama daripada mereka yang kidal (tapi ajal maut di tangan tuhan,ingat2 lah yer)

4)Otot akan masih bergerak atau berdenyut walaupun mayatnya sudah masuk peringkat 'brain death'(oleh itu kepada org2 jaga bilik mayat tue janganlah takut sangat, tapi berwaspadalah.jangan biarkan hidup anda diselebungi MISTERI)

5)Cuba teka tempat apa yang paling sejuk dalam dunia ini?kutub utara?SALAH,kutub selatan?SALAH jugak.jawapanya di Verkovank, Siberia dengan suhu serendah 100 darjah di
bawah paras beku pernah dicatitkan.

6)jangan terkejut jika sebenarnya semut mempunyai otak terbesar diantara semua makhluk (jika dibandingkan dengan nisbah saiz badannya)


7)John Boyd Dunlop,pencipta tayar dunlop sebenarnya adalah seorang pakar bedah veterinar berbangsa Scotland

8)jika anda lahir ketika zaman dimana kamera mula-mula dicipta dahulu,ia memerlukan seseorang beraksi selama lapan jam di depan kamera itu sebelum gambar dapat dirakamkan.(pasal tue takde supermodel zaman dulu-dulu)


9)Manusia akan hidup lima setengah minit lebih lama bagi setiap batang rokok yang TIDAK dihisap.


10)Sebuah ladang di Byelorussia (Soviet Union) menawarkan bonus sebulan gaji bagi pekerja yang tidak merokok (ha..ingat tue wahai perokok tegar sekalian)


11)zirafah dan tikus boleh hidup lagi lama tanpa air daripada unta.


12)sebenarnya dekelarasi kemerdekaan Amerika ditulis diatas kertas marijuana(maknanya mereka mintak kemerdekaan mereka diatas kertas dadah)


13)seorang lelaki akan hilang 40 helai rambut sehari,perempuan pula 70 helai


14)jangan sekali-kali anda bagi anjing makan cokelat,ia boleh menbunuh anjing tersebut


15)perasankan anda apabila anda hendak save di microsoft office program, ia menunjukkan gambar floopy disk dengan shutternya terbalik??

0 rakan berkata-kata:

Post a Comment

Komen yang berserta dengan pautan posting terbaru anda tidak akan di publish. Terima kasih.. Sila komen seperti biasa. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...